On altıncı gebelik haftasında bebeğin baş-popo uzunluğu (CRL)  yaklaşık 10 cm , ağırlığı 80- 100 gram kadardır.Bebek artık başını dik tutabilir. Kol ve bacak hareketleri belli bir ritim ile olur ve daha güçlüdür. Anne de bunu gaz sancısı veya bebek hareketi olarak hissedebilir. Bu haftada plasenta fetusla aynı büyüklüktedir. Bebeğin dış genital organları (kız veya erkek cinsiyeti) çok rahat görülebilir. Myelin (sinir liflerini kaplayan madde) sayesinde sinir iletimi güçlenir. Bebek duyarlılık kazanır, hatta ışığa karşı bile tepki verebilir.

Anne karnı artık dışardan rahatlıkla fark edilir. Gebeliğin dışardan fark edilmesi değişkenlik gösterir. Buna etken sebepler annenin vücut yapısı ve doğum sayısıdır. İlk gebeliğe kıyasla ikinci ve üçüncü gebelikler karın kaslarının zayıflaması nedeniyle daha erken belirginleşir. Bazı gebeler bu haftada bebeğin hareketlerini hissettiklerini söylerler. Bebek hareketleri ilk gebelikte genellikle 19-20. gebelik haftasında hissedilir. İkinci veya üçüncü gebeliklerde bebek hareketleri daha erken hissedilebilir. Yüzünüzde, karnınızda, meme uçlarınızda, daha sonra geçecek olan renk değişiklikleri gittikçe belirginleşir. Hormonlarınızın etkisi ile burun kanamalarınız ve burun tıkanıklığınız olabilir. Varis ve hemoroit gibi sorunlar da gelişebilir. Bu durumda varis oluşumunu önleyebilmek için varis çorapları önerilir. Ayrıca varis ve hemoroit sorunu olanlar, bacakları kalp seviyesine gelecek şekilde yatmalıdır.