Yirmi altıncı haftada bebeğin boyu yaklaşık 35,6 cm, ağırlığı 760 gramdır. Bu haftada görme siniri gelişir. Karına yoğun ışık tutulursa ışığı görür ve başını o yöne çevirebilir. Gözlerini açıp kapayabilir. Bebeğin göz rengi de oluşur, fakat gerçek göz rengi doğumdan sonraki 4-6 ay da belli olur. Ses ve ışığa duyarlıdır. Dışardan dokunduğunuzda veya sizi duyacağı için konuştuğunuzda size yanıt verir. Bebeğinizin diğer bebeklerden ayırt edilmesini sağlayan el ve ayak izleri oluşmaya başlar. Akciğer gelişimine devam eder. Akciğer hava keseciklerinde sürfaktan denilen madde yapılır. Bu gelişim bebeğin erken doğması durumunda soluk alabilmesi için faydalıdır fakat yeterli değildir.

Bu hafta gözlerinizin ışığa karşı oldukça duyarlı olduğunu fark edebilirsiniz. Gebeliğe bağlı göz kuruluğu, pek çok anne adayının ortak yakınmasıdır. Sorunun üstesinden gelebilmek için yapay gözyaşı preparatları kullanabilirsiniz. Bu gebelik haftasına kadar yaklaşık 6-7 kilo almış olabilirsiniz. Bu haftalarda birden bire ve durup dururken karnınızda bir sertleşme ve ani kasılmalar hissedebilirsiniz. Bu kasılmalara “Braxton-Hicks” denir. Bu kasılmalar bütün gebelerde olabilir. Endişelenmeyin!

Erken doğum belirtileri:

-Rahim çevresinde dolgunluk hissi,

-Adet sancısına benzer kramp tarzı ağrılar,

-Pozisyon değiştirmekle geçmeyen bel ağrıları,

-Vajinal akıntının artması ya da niteliğinin değişmesi (daha sümüksü, daha sulu ya da kanlı akıntı ortaya çıkması),

-İshalle beraber olan ya da tek başına ortaya çıkan bağırsak krampları

Bu belirtiler kasılma olmadan tek başlarına erken doğum tehdidi açısından bir anlam taşımazlar. Ancak bu belirtilerden biri varsa ve kasılmalarınızın olup olmadığından emin değilseniz yine doktorunuza başvurmalısınız.