Otuz üçüncü haftada bebeğin boyu yaklaşık 43 cm, ağırlığı 2000 gramdır. Akciğerlerine daha hızlı soluma hareketleri yaparak amnion alıp verir. Bu soluk alıp verme sürfaktan yapımını hızlandırır. Bebeğiniz duyabilir, hissedebilir ve görebilir. Otuz üçüncü hafta amnion sıvısının en fazla miktara ulaştığı haftadır. Bu haftadan sonra amnion sıvısı hafif azalmaya başlar. Amniotik sıvı bebeğin idrarından oluşur ve her 3 saatte bir yenilenir. Bebek idrar yaparak oluşturduğu amnion sıvısını yutarak ve cildinden emerek sürekli yeniler. Ciltte pembe renk değişikliğine neden olan yağ depolanması, aynı zamanda doğum sonrası vücut ısısının korunmasını da sağlar. Bebeğin bağışıklık sistemi gelişir ve bu doğuma kadar devam eder.

Bu haftadan itibaren bebek hızla kilo almaya başlar. Bebeğin hıçkırıklarını hissedebilirsiniz. Bebeğinizin artan kalori, vitamin ve kalsiyum gibi mineral gereksinimi nedeniyle, süt ve süt ürünlerini düzenli kullanmaya özen göstermelisiniz. Rahimin büyümesine bağlı sırt ve bel ağrıları artabilir.

Annede de hızla kilo almaya başlar. Bu dönemde hızlı ve aşırı kilo alımı ile birlikte 2-3 gün içerisinde yüzde elde ve bacaklarda da aşırı şişme, ensede ve başta şiddetli baş ağrısı, gözde sinek uçuşması hissi, karın ağrısı, bulantı–kusma olması durumunda gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) olabileceğinizden, acilen doktorunuza başvurmanız gerekir. Preeklampsi, tansiyon yükselmesi, idrarda protein ve vücutta şişmeyle seyreden ciddi bir durumdur.