Beşinci haftada beta-HCG yaklaşık 600 IU/L, TV-USG’de de gebelik kesesi yaklaşık 10 mm.’dir. Yolk Kesesi 2 mm çapındadır. Beş haftalık gebelikte baş-popo uzunluğu (CRL) 2-3 mm civarındadır.  CRL , Yolk kesesinin üzerinde  belirir. Buna taşlı yüzük görünümü diyoruz. TV-Ultrason ile görülebilir. Görülmezse de endişe edilmeyip, daha ileriki günlerde tekrar bakılmalıdır. Embriyonun dolaşımı döllenmeden sonraki 21. günde başlar. Bu nedenle kalp atışları TV-USG ile bazen görülebilir. Amniotik kese (su kesesi) ve plasenta gelişerek anne ve bebek arasındaki alışveriş hızlanır. Kan hücreleri oluşur ve kanallardaki geçişler artar. Bebeğin yanındaki balon gibi yapıya “Yolk Kesesi (yolk sac)” denir ve anneden beslenmeye başlayıncaya kadar bebeği bu haftalarda yolk sac besler. Bebeğin kalp-damar beyin-sinir ve diğer organ sistemleri gelişmeye başlar.

Gebeliğin 5. haftasında, hormonların hızlı değişimi nedeniyle annede, hem vücutda hem de psikolojik olarak bazı değişimler yaşanabilir. Anne normalden fazla yorgundur, halsizdir ve sürekli uyuklar. Memelerde gerginlik, hassasiyet ve meme uçlarının renginde koyulaşma, ilk belirtiler olabilir. Rahmin büyümesine bağlı olarak sık idrara gitmek isteği gelişir. Adet ağrısına benzer kasık ağrısı ve kramplar olabilir. Bunlar normaldir. Bazen lekelenme ya da hafif kanama olabilir. Az da olsa, kanama olduğunda düşük riski nedeniyle doktora danışmak gerekir. Gaz ve hazımla ilgili problemler gelişebilir. Genellikle sabah bulantıları olabilir.