HPV Enfeksiyonu ve Genital Siğillerin Tedavisi

Genital siğillerin tedavisi için etkin bir yöntem olduğunu söyleyebilmek mümkün değildir.

Bugün için hastalığın etkin bir tedavisi yoktur. HPV virüsü vücuda girdikten sonra erkek de penis, skrotum ve anal bölgeye, kadında ise dış genital organ, vajen ve rahim ağzına (servikse) yerleşir. HPV enfeksiyonu vücuda girdiği zaman hücre içine yerleşir orada yıllarca sessizde kalabilir veya vücudun immun sistemi baskılandığında aktifleşir . Genital siğiller (kondilom) denilen lezyonlar oluşturur. Genital siğiller (kondilom) mutlaka zaman kaybetmeden tedavi edilmeli ve yakılmalıdırlar. Çünkü siğillerin sürekli büyüme ve yayılma eğilimi vardır. HPV tedavisi ile kast edilen genital siğillerin (kondilom) tedavisidir. Bu tedavide esas amaç HPV enfeksiyonunun bulaşıcılığını ve nüksleri en aza indirmek için siğillerin mümkün olduğunca en kısa zamanda tamamen temizlenmesidir.

Ayrıca HPV enfeksiyonunun rahim ağzında (serviksde) oluşturduğu prekanseröz patolojilerde tedavi edilebilir.

ELEKTROKOTERİZASYON (YAKMA) İLE GENİTAL SİĞİL TEDAVİ:

Lokal yada sedasyon anestezi altında yapılır. Elektrokoterizasyonun özel koter uçları ile ciltde ve mukozada görülen siğiller yakılarak temizlenir. Çoğunlukla tek seansda tüm odakların yok edilmesi mümkündür. Tedavi süresi 5-10 dakikadır. Yakma işleminden sonra antibiyotikli krem verilir ve 10 gün sonra kontrole çağrılır. Genital siğillerin tedavisinde günümüzde genellikle ilk seçenektir.

KRİYOTERAPİ (DONDURMA) İLE GENİTAL SİĞİL TEDAVİSİ:

Bu işlem için sıvı nitrojen veya sıvı azot gazı kullanılır. Kriyoterapi tüpünden krioterapi probuna doğru sıvı nitrojen veya azot gazı pompalanır. Probun ucu lezyona dokundurulur. Dokundurulan alan donar ve bu şekilde doku harabiyetine neden olarak etkisini gösterir. Genellikle anestezi gerekmez. Kriyoterapi anında hafif bir yanma ve kramp hissi olabilir. Kriyoterapi genellikle siğil sayısı az ise tercih edilir. Siğil sayısı fazla ise tercih edilmez. Sonrasında hafif yaralar oluşabilir. Bu nedenle antıbiyotikli krem veya antiseptikler verilebilir. Kriyoterapi yapılan dokuda renk değişkliği olabilir.

LAZER İLE GENİTAL SİĞİL TEDAVİSİ:

Pahalı bir yöntemdir. Etkin ve iyi sonuçlar alınır. Genital siğillerin yaygınlığına ve büyüklüğüne göre tercih edilir.

LEEP İLE GENİTAL SİĞİL, HPV TEDAVİSİ:

Leep (Loop Electrosurgical Excision Procedure) Rahim ağzının halka bir tel ile elektrocerrahi kullanılarak çıkartılması işlemidir. Leep yöntemi çoğunlukla PAP smear sonucunda hücre anormalliği saptanan kadınların rahim ağzındaki hücre değişikliğinin kesin tanısını koymak veya tedavi etmek için yapılır. Bu alet sayesinde rahim ağzındaki hücre değişimi gösteren alan, hızlı bir şekilde kesip yakarak çıkarılır ve bu sayede tedavisi sağlanırken, çıkarılan dokuya zarar vermediği için detaylı patolojik incele şansını verir. Rahim ağzı kanser öncesi tanısı alan (CIN2 ve CIN3) lezyonlarının tedavisinde kullanılır. Genel veya lokal anestezi ile yapılır. İşlem süresi yaklaşık 10 dakikadır. İşlem bittikten sonra enfeksiyon ihtimaline karşı antibiyotik verilir. İşlem sonrasında hastanın hastanede yatması gerekmez. Birkaç hafta et suyu kıvamında kahverengi akıntı olur. Rahim ağzının eski halini alması birkaç hafta sürer.

Çok sayıda, yaygın ve büyük siğillerin (kondilomların) tedavisinde de kullanılır. Genital siğil patolojiye veya tiplemeye gönderilecekse bu yöntem tercih edilir.HPV Enfeksiyonu ve Genital Siğillerin Tedavisi