HPV Nasıl Bulaşır?

HPV Nasıl Bulaşır ? sorusu çok sık sorulmaktadır.

HPV cilde temas yolu ile bulaşır. Virüsün esas bulaşma yolu cinsel ilişkidir. Virüs ciltteki çatlaklardan vücuda girer ve orada gelişir. Genelde vücut bağışıklık sistemi sayesinde virüsle mücadele eder ve virüsü yok eder. Bazı kişilerde ise virüs uzun zaman uykuda kalabilir. Vücut direncinin kırıldığı ağır gripler, kanser hastalığı, kemoterapi uygulamaları, uzun süre steroid tedavisi, ağır alerjiler, derin üzüntüler gibi durumlarda virüs aktive olur ve ciltte siğiller halinde görülür. Bu yüzden hastalığın bulaşma tarihini bilmek mümkün değildir. HPV taşıyan bir erkeğin penis veya skrotumunun(erkeklerin yumurtalık torbasının) kadının dış genital bölgesi veya vajenine teması sonucu bulaşma olur.

Bulaşma için tam bir cinsel ilişki olması şart değildir. Enfekte olan cilt bölgelerinin birbiri ile teması yeterlidir.

Oral sex sırasında enfekte bir genital bölgeye temas edilmesi halinde de bulaşır. Yapılan çalışmalar virüsün en kolay ve en hızlı oral seksle bulaştığını gösteriyor. Ağız mukoza yapısı, genital organ gibi, bu virüsün yerleşmesine ve burada genital siğil benzeri kondilom lezyonlarının oluşmasına olanak vermektedir ( Oral Human Papilloma Virus İnfection ).

HPV enfeksiyonu taşıyan bir kişiyle cinsel ilişkide bulunmak mutlaka o kişide HPV’ye bağlı genital siğil çıkacağı anlamına gelmez. Bulaşmada kişilerin bağışıklık sistemi önem taşır. Bazı kişilerden bağışıklık sistemi HPV virüsü ile mücadele edebilir ve virüs hiç bulaşmayabilir.

HPV 6 veya 11 taşıyan hamile kadın, normal vajinal doğum yaparsa bu virüsü bebeğe bulaştırabilir. Bu nedenle HPV taşıyan hamile kadınların sezaryen ile doğum yapması daha uygundur. Vajinal normal doğum yaptırılırsa bebeğin gırtlağında Laringeal Papillom denilen HPV ye bağlı siğiller olabilir.

Genital bölgede aktif lezyonların varlığında bulaşıcılık en yüksektir. Siğiller (kondilomlar) tedavi edildikten sonra, yeniden siğil çıkana kadar geçen süre ne kadar uzunsa bulaştırıcılık da o oranda azalacaktır.