Bebeğin vücut hareketleri USG’de görülebilir, ancak annenin bunu hissetmesi 1. gebelikte 19-20 haftayı bulur.2. ve daha fazla gebelik geçiren anneler bebek hareketini daha erken yaklaşık 16-17. haftada hissederler. Sekiz haftalık gebelikte embriyonun baş-popo uzunluğu (CRL) yaklaşık 15 mm civarındadır. Başı hala gövdesinden büyüktür. Kilosu da yaklaşık 2 gramdır. Gebeliğin 8. haftasında embriyonun burun ucu, göz kapakları ve alt çenesi belirginleşerek ortaya çıkar.Göz lensleri oluşur. Bu haftada bebeğin kollarının uzunluğu artar, parmakları ve dirsekleri oluşmaya başlar. Parmak araları hala birbirine yapışıktır. Kollarının sinir iletimi oluşur. Bacak tomurcukları büyür ve ayak çentikleri oluşmaya başlar. Yüzde bulunan göz, burun ve kulakların şekillenmesi devam eder. Nefes borusu yemek borusundan ayrılır. Böbrekler gelişir. Omurilik de gelişmeye devam eder. Omurga kıkırdak halindededir. Damakların altında, ileride dişleri oluşturacak olan tomurcuklar oluşmaya başlar. Bebeğin sırt kasları omurga etrafında belirginleşir. Anneyle bebeği birbirine bağlayan göbek kordunu içerisindeki damarlar işleve başlar.

Bu haftada ara ara karın-kasık bölgelerinizde, rahminizin büyümesine bağlı olan ağrılar ve kramplar hissedilebilir. Cildinizde yağlanma, sivilceler ve pul pul dökülmeler oluşabilir. Artmış gebelik hormonları nedeniyle sindirim sitemi yavaş çalışır. Bu da hazımsızlık, kabızlık ve gaz yakınmalarına yol açar. Bu nedenle gazlı ve rahatsızlık verecek yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Bulantılar ile beraber sık idrara gitme yakınmalarınız devam ediyor olabilir.