vajinismus

Vajinismus Nedir?

🌸Vajinismus cinsel ilişki sırasında vajina kaslarının istem dışı kasılarak birleşmenin olamaması durumudur.

🌸Vajinismus hastalarında kasılma tamamen istem dışıdır.

🌸Vajinismus genellikle ilk cinsel birleşme denendiğinde ortaya çıkar.

🌸Kadında vajinismus olması, eşini sevmediği anlamına gelmez.

🌸Vajinismusta başta vajina etrafında ki kaslar olmak üzere, bütün vücut kasları kasılabilir.

🌸Vajinismus ağrı dan kaçınmaya yönelik bir davranış biçimidir.

🌸Vajinismus bir kaçınma ve erteleme hastalığıdır.

🌸Vajinismus tedavisin de çiftler birlikte tedaviye alınır.

🌸Vajinismus bir kaçınma ve erteleme hastalığıdır.

🌸Vajinismus her on çiftten birinde görülebilir.

🌸Tedavide en önemli ilk adım vajinismuslu kadının tedaviye karar vermesidir.

Vajina girişindeki kasların istem dışı kasılarak cinsel birleşmenin acılı veya imkansız olarak algılanmasına vajinismus denir.

Vajinismusa cinsel ağrı bozukluğu da denir. Vajinismusda başta vajina etrafında olmak üzere bütün vücutta bir kasılma, endişe, korku, kaygı ve panik hali olur hasta bacaklarını sıkıca kapatır ve eşini iter. Vajinismuslu kadınlar kızlık zarlarının çok kalın ya da kapalı olduğunu ayrıca vajinalarının çok dar olduğunu düşünebilir. Bu yüzden acıyacak, ağrıyacak, kanayacak ve delinecek korkusuyla kendilerini koruma çabaları içine girerler. Bu durumda vajinismus ağrıdan kaçınma davranışına hizmet eden, KOŞULLANMIŞ bir DAVRANIŞ BİÇİMİDİR.

Vajinismus,

Genellikle cinsel yaşamın başlangıcında, ilk cinsel birleşme denendiği andan itibaren ortaya çıkar. Vajinismusu olduğunu düşünen kadın öncelikle bir kadın doğum uzmanı tarafından muayene edilmeli . Başvurmayı ertelemenin en çok bilinen nedeni klasik muayene olma korkusu. (Korku ve kaygıyı ortadan kaldırarak, mahremiyete son derece özen göstererek, sabırla, anlayışla muayene yapıyorum) Eğer sorunu ertelerseniz aslında başaramama kaygınızı ertelemiş olursunuz. Muayene sonrasında anatomik bir sorun olup olmadığı netleştirilmelidir. Anatomik bir sorun varsa bunun sebebi giderilmelidir.

Ayrıca eşler de sorgulanmalı, erkek de bir cinsel işlev bozukluğu olup olmadığı netleştirilmeli. Erkek de erektil problem veya erken boşalma gibi bir problem nedeniyle cinsel ilişkiye giremeyen çiftler de, vajinismus olduklarını düşünebilirler.

Vajinismus sadece kadının sorunu değil, çiftlerin ortak sorunudur,. Çiftler birbirlerini suçlamamalı ve karşılıklı anlayışlı olmalıdırlar.